Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

6 ροφήµατα για «όνειρα γλυκά»

Η ώρα του ύπνου είναι «ιερή». Ξεκουραζόµαστε για να γεµίσουµε τις µπαταρίες µας και να χαλαρώσουµε, οπότε κανείς και τίποτα δεν θέλουµε να µας διακόψει. Πριν πέσουµε, οι περισσότεροι από εµάς έχουν µια συνήθεια. Αλλοι κάνουν ένα ζεστό µπάνιο, άλλοι µια κούπα γάλα, ενώ άλλοι χαζεύουν στα social media.

Η αλήθεια είναι πως αρκετοί από εµάς έχουν πρόβληµα µε τον ύπνο και αν και πέφτουµε στο κρεβάτι, µένουµε ξύπνιοι για αρκετές ώρες. Για όλα, όµως, υπάρχει λύση. Η φύση έχει προνοήσει και έχει βότανα, που µπορούν να βοηθήσουν.

Το µόνο που έχουµε να κάνουµε είναι να επιλέξουµε ποιο µας ταιριάζει καλύτερα.

 • Χαµοµήλι: Εχει χρησιµοποιηθεί για θεραπείες ύπνου µέσα στους αιώνες, µε τις µελέτες να δείχνουν πως αποτελεί ένα ήπιο ηρεµιστικό.

Βαλεριάνα: Ενα ακόµη φυτό, που έχει χρησιµοποιηθεί για να µειώσει τα συµπτώµατα αϋπνίας. Επειδή, είναι πιο ισχυρό από το χαµοµήλι, είναι προτιµότερο να αναµειγνύεται µε άλλα βότανα.

Χυµός κερασιού: Ο χυµός που γίνεται από ξινά κεράσια έχει υψηλά ποσοστά µελατονίνης, της ορµόνης του ύπνου, που ρυθµίζει το εσωτερικό µας ρολόι.

Γάλα: Το έλεγαν και οι γιαγιάδες και δεν είχαν άδικο. Ενα ποτήρι γάλα πριν το ύπνο βοηθά στην χαλάρωση. Εκτός από την τρυπτοφάνη, ένα αµινοξύ που «λέει» στο µυαλό να απε- λευθερώσει σεροτονίνη, που θα φέρει µας φέρει υπνηλία, έχει ασβέ- στιο, το οποίο µειώνει το στρες.

  • Γάλα αµυγδάλου: Αν ορισµένοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, το γάλα αµυγδάλου είναι η λύση. Το ασβέστιο και το µαγνήσιο, που περιέχει, µας βοηθά να κοιµηθούµε καλύτερα.

• Οτιδήποτε µε µέλι:
Το µέλι µπορεί να προστεθεί σε όλα τα παραπάνω και να µεγιστοποιήσει τα αποτελέσµατα. Τα φυσικά σάκχαρα του αυξάνουν τα επίπεδα ινσουλίνης και βοηθά την τρυπτοφάνη να µπει στον εγκέφαλό µας πιο γρήγορα.