Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Απλά βήµατα για να µειώσετε τους υδατάνθρακες

Πώς θα καταφέρουµε να περιορίσουµε την ποσότητα υδατανθράκων που καταναλώνουµε, για να χάσουµε πιο εύκολα το περιττό βάρος; Ας δούµε τι µας συµβουλεύουν οι ειδικοί του iatronet.gr.

Πολλές φορές, όταν κάποιος θέλει να χάσει κιλά, σκέφτεται πως πρέπει να χάσει όσο περισσότερα γίνε- ται, στο λιγότερο δυνατό χρόνο. Ένας από τους πιο δηµοφιλείς τρόπους για να το καταφέρουµε αυτό είναι να κόψουµε τους υδατάνθρακες. ∆ηµοφιλής, αλλά όχι πάντα σωστός, θα πούµε εµείς. Οι υδατάνθρακες είναι πολύ σηµαντικό κοµµάτι µιας ισορροπηµένης διατροφής, καθώς µας παρέχουν την αναγκαία ενέργεια που καταναλώνουµε καθηµερινά. Βέβαια, αυτό δεν σηµαίνει ότι δεν είναι καλό να τους περιορίσουµε όταν θέλουµε να χάσουµε περιττά κιλά, όπως και ότι είναι πάρα πολύ σηµαντικό να επι- λέγουµε σωστά τους υδατάνθρακες που βάζουµε στον οργανισµό µας. Μια καλή αρχή για να χάσουµε κιλά είναι να περιορίσουµε γενικά τις θερµίδες που καταναλώνουµε. Υπο- λογίστε γύρω στις 1100 θερµίδες ηµερησίως—µε µικρές παρεκκλίσεις, φυσικά, αναλόγως το µενού. Έπειτα, η καθηµερινή σας δόση σε υδατάνθρακες πρέπει να είναι γύρω στα 88 µε 120 γραµµάρια—ή, εναλλακτικά, 42% µε 53% των θερµίδων σας. Προσπαθήστε να αποφεύγετε τη ζάχαρη, τις επεξεργασµέ- νες τροφές και τις πατάτες—αν και οι πατάτες αποτελούν θέµα έντονης συζήτησης στους κύκλους των δια- τροφολόγων. Από τη µία πλευρά, έχουν υψηλό γλυκαιµικό δείκτη, αλλά τα θρεπτικά συστατικά τους είναι σηµαντικά. Σε κάθε περίπτωση, όµως, οι γλυκοπατάτες έχουν πολύ πιο πλούσιο διατροφικό προφίλ. Επιπλέον, πρέπει να φροντίσετε η διατροφή σας να περιέχει πολλές πηγές πρωτεΐνης. 100 µε 120 γραµ- µάρια την ηµέρα, δηλαδή 35% µε 46% των θερµίδων σας πρέπει να είναι πρωτεΐνες. Από κρέας, επιλέξτε άλιπες πηγές, όπως κοτόπουλο και γαλοπούλα, αλλά µην παραµελείτε τα ψάρια όπως ο τόνος και ο σολο- µός, καθώς και τα αυγά. Όσον αφορά τα λιπαρά, η κατανάλωση δεν πρέπει να είναι µεγάλη και πρέπει να εστιάζετε στα καλά, υγι- εινά λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκουµε στο σολοµό και στον τόνο, αλλά και στους ξηρούς καρπούς, στο ελαι- όλαδο και στο αβοκάντο. Οι δίαιτες που υπόσχονται πολλά χαµένα κιλά σε λίγο χρόνο δεν γίνεται να διατηρηθούν για αρκετό καιρό και σύντοµα οι περισσότεροι δεν αντέχουν την πίεση και υποκύπτουν ξανά στην κακή διατροφή. Στο παρα- πάνω πρόγραµµα που δώσαµε, για παράδειγµα, είναι σχετικά πιο εύκολο να παραµείνουµε πιστοί, αλλά πρέ- πει να υπολογίζουµε πάντα και άλλους παράγοντες, όπως την άσκηση.

Το να χάσουµε κιλά δεν έχει να κάνει αποκλειστικά µε το να µετράµε τις θερµίδες µας. Έχει να κάνει µε το να δραστηριοποιηθούµε και να αλλά- ξουµε τον τρόπο ζωής µας, για να κάνουµε πιο σωστές επιλογές. Είναι πολύ µεγάλο λάθος να αποκλείουµε εν- τελώς από τη διατροφή µας ολόκληρες οµάδες θρεπτι- κών συστατικών. Αυτό που πρέπει να κάνουµε είναι να επιλέγουµε τις σωστές τροφές, να ελέγχουµε το µέγε- θος των µερίδων µας και να ασκούµαστε τακτικά, για να κατακτήσουµε (και να διατηρήσουµε) το σώµα των ονείρων µας.