Εβδομαδιαία Τοπική Εφημερίδα

Φρούτο: Να το φάω µε τη φλούδα;

Τα φρούτα πρέπει να τα τρώµε χωρίς τη φλούδα; Ποια είναι τα µειονεκτήµατα και τα πλεονεκτήµατα της κάθε επιλογής. Ας δούµε τι µας συµβουλεύουν οι ειδικοί του iatronet.gr.

Φυτικές Ίνες και Θρεπτικά Συστατικά

Είναι αλήθεια ότι στη φλούδα των φρούτων περιέχεται ικανοποιητική ποσότητα φυτικών ινών. Για παράδειγµα, ένα µεγάλο κόκ- κινο µήλο µε τη φλούδα περιέχει γύρω στα 5 grams φυτικών ινών ενώ χωρίς τη φλούδα περιέχει 3 grams φυτικών ινών, 11 mg ασβεστίου, 194 mg καλίου. Οι φυτικές ίνες είναι γνωστές για τις ευεργετικές τους ιδιότητες τον ανθρώπινο οργανισµό. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήµατος και προστατεύουν από τη δυσκοιλιότητα.

Επίσης, βοηθάνε στην αποβολή χοληστερόλη από τον οργανισµό. Μια ακόµη δράση των φυτικών ινών είναι ότι οι βοηθάνε το άτοµο στην απώλεια βάρους καθώς µειώνουν το αίσθηµα της πείνας. Όταν οι διαλυτές φυτικές ίνες έρχονται σε επαφή µε τα υγρά του στοµάχου διογκώνονται. Ο µεγάλος τους όγκος είναι υπεύθυνος για το επερχόµενο αίσθηµα του κορεσµού, µε αποτέλεσµα τη µειωµένη πρόσληψη τροφής και ενέργειας. ∆υστυχώς, ένα µεγάλο ποσοστό ανθρώπων δεν καταφέρνει να καλύ- πτει τις ηµερήσιες ανάγκες του σε φυτικές ίνες. Εκτός από τις φυτικές ίνες, η φλούδα των φρούτων περιέχει αρκετές χρήσιµες ουσίες για τον οργανισµό όπως κάλιο, καροτένια κ.α. Μάλιστα, στη φλούδα κάποιων φρούτων µπορεί να βρίσκονται θρε- πτικά συστατικά σε µεγαλύτερες ποσότητες από ότι στη σάρκα του φρούτου. Για παράδειγµα, στη φλούδα των κόκκινων σταφυλιών βρίσκεται µια ουσία µε ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που ονοµάζεται ρε- σβερατρόλη.

Φυτοφάρµακα και άλλες ανεπιθύµητες ουσίες

Από την άλλη πλευρά, δε θα πρέπει να ξεχνάµε ότι η φλούδα των φρούτων είναι ο φραγµός του φρούτου µε το εξωτερικό περιβάλλον. Κι αυτό σηµαίνει ότι η φλούδα είναι εκείνο το µέρος του φρούτου που είναι περισσότερο επιβαρυµένο µε χηµικές ουσίες, φυτοφάρµακα και ζιζανιοκτόνα. Καλό θα ήταν αν δε γνωρίζετε ότι το φρούτο είναι βιολογικής καλλιέργειας, να το καθαρίσετε από την εξωτερική του φλούδα για να το καταναλώσετε, ειδικά τα µήλα που θε- ωρούνται ως τα πιο επιβαρυµένα φρούτα µε χηµικές ουσίες. Τα φρούτα θα πρέπει να πλένονται καλά σε τρεχούµενο πριν τα καταναλώσετε. Ακόµη κι αν αφαιρέσετε τη φλούδα του φρούτου για να το φάτε, θα πρέπει προηγουµένως να το έχετε πλύνει καλά.

Πηγές