Η σοπράνο Ευδοκια Μωυσιδου στον ΠΑΛΜΟ: Η ιστορία μας έχει διδάξει οτι σε καθε εποχή κρίσης η Τέχνη υποστηρίζει ,θεραπεύει ,εκτονώνει ψυχολογικα

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Η σοπράνο Ευδοκια Μωυσιδου στον ΠΑΛΜΟ: Η ιστορία μας έχει διδάξει οτι σε καθε   εποχή κρίσης η Τέχνη υποστηρίζει ,θεραπεύει ,εκτονώνει ψυχολογικα

Η Ευδοκια
Μωυσιδου ξεκίνησε τα πρώτα της μαθήματα πιάνου σε ηλικία 6 ετών.

Σπούδασε πιάνο
στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης με την Ακαδημαϊκό Ειρήνη

Πολυχρονίδη, στο Ωδείο
Αθηνών με τον Άρη Γαρουφαλη και την Ντορα

Μπακοπούλου. Παράλληλα είχε ξεκινήσει
μαθήματα κλασικού τραγουδιου με

 την σοπράνο Χαρά Σαβινο. Είναι Αριστούχα
Απόφοιτη του Ωδείου Αθηνών απο τις

σχολές Πιάνου και Μονωδίας. Έχει
παρακολουθήσει Master Class με τον τενόρο

Antonio Constantino και με την mezzo-soprano
Elena Obraztsova. Ως φοιτήτρια

μονωδίας του Ωδείου Αθηνών έχει βραβευτεί για
την ερμηνεία της στα lieder του

 R.Strauss. Απεσταλμένη από την Γραμματεία Νέας
Γενιάς εκπροσώπησε την

Ελλάδα στο 1st International Youth Congress &
Festival στο Μπακού του

 Αζερμπαϊτζαν. Έχει συνεργαστεί με μουσικά, φωνητικά
σύνολα καθώς και με

ορχήστρες , οπως οι Eklipsis Vocal Ensemle, Arcadea
Quartet, Bios Chamber

Orchestra, Nuov Arte Chamber Orchestra,Filarmonica
Oltenia κ.α. σε διάφορες

πόλεις της Ελλάδας και του Εξωτερικού. Το ρεπερτόριο
της εκτός από κλασικό

( οπερα, lieder, ορατοριο, baroque ) περιλαμβάνει
Μιουζικαλ, τραγούδια του

ελληνικού και ξένου Κινηματογράφου καθώς και Ελληνικη
και Ξένη Οπερέτα.

Συμμετείχε σε περιοδείες με τίτλο “Musical, αγαπη
μου!” με αποσπάσματα απο

γνωστά Μιούζικαλ και ελληνικού κινηματογράφου,σε
όλη την Ελλαδα. Τα

τελευταία 2 χρονια συνεργάζεται με την Μπάντα του Πολεμικού
Ναυτικού της

χώρας μας. Μαζι εχουν εμφανιστεί σε πλήθος απο συναυλίες σε όλη
την Ελλαδα

,και πραγματοποίησαν ηχογράφηση στην ΕΡΤ με Αριες απο οπερες και
οπερέτες,

 Μιουζικαλ και τραγουδια ελλήνων συνθετών. Μερικοί απο τους Ρόλους του

Ρεπερτορίου της ειναι η Fiordiligi απο την οπερα “Cosi fan
Tutte”,Konstanze απο το

“Die Enfhürung aus dem Serail” W.A.Mozart,
Mimi απο την οπερα “La

Boheme”του G.Puccini,Leonora απο την οπερα
“Il Trovatore” του G.Verdi, Tatiana

 απο “Evgenii Onegin”
του P.I.Tshaikowsky,Violetta από “La Traviata”, η Lucia από

την
“Lucia di Lamermoor” του G.Donizetti ,Gilda από “Rigoletto”
του G.Verdi κ.α


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΜΑΙΡΗ ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ 
-ΓΚΙΩΝΗ

 Πως σας βοήθησε η οικογένειά σας να
ακολουθήσετε την καριέρα της

 σοπράνου ; ήταν η επιθυμία τους ;

Ξεκίνησα να σπουδάζω πιάνο απο την ηλικία των
6 ετών και ούτε οι γονείς μου αλλά

ούτε κι εγώ φανταζόμασταν ποτέ οτι όταν θα
έφτανα στην ηλικία των 18 θα ξεκινούσα

 σπουδές Μονωδίας! Από μικρή βέβαια
τραγουδούσα ότι έφτανε στην άκρη του αυτιού

μου αλλά εκείνοι που με ώθησαν να
ξεκινήσω τις σπουδές μου στο κλασικό τραγούδι

 ήταν οι ίδιοι οι καθηγητές μου
στο Ωδείο Αθηνών όπου σπούδαζα ακόμη πιάνο.

Συγκεκριμένα ήταν δύο οι άνθρωποι
αυτοί : ο τότε καθηγητής μου στα θεωρητικά, ο

Κυριάκος Τσολάκης και ο τότε
καθηγητής μου στο Πιάνο, Διευθυντής του Ωδείου

Αθηνών και εκεινη την εποχή
Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας

Αθηνών, Άρης Γαρουφαλής.
Ακούγοντάς με κάθε χρόνο στις εξετασεις σολφεζ

θεωρούσαν οτι επρεπε οπωσδηποτε
να ξεκινησω σπουδες κλασικου τραγουδιου κι έτσι

μίλησαν στους γονείς μου οι
οποίοι από την πρώτη στιγμή με στήριξαν στο νέο μου

αυτο ξεκίνημα..

 

 

Ποιός σας ώθησε προέτρεψε στην
κλασική μουσική ;

 Άκουγα Κλασική Μουσική από τότε που ήμουν
ακόμη στην κοιλιά της μαμάς μου.

. Είχα δυο ξαδέρφες μεγαλύτερες που ήταν
προχωρημένες στο πιάνο και τις ζήλευα και

ήθελα να ξεκινήσω κι εγώ.. Κάνανε
κάποιες σπουδές και οι γονείς μου στη Μουσική

όσο ήταν νέοι.. Έτσι γράφτηκα κι
εγώ στο ωδείο όπου από τα πρώτα χρόνια σπουδών

 οι καθηγητές μου θεωρούσαν οτι
έπρεπε να ασχοληθώ σοβαρά με τη Μουσική!

 

 

 

Είναι η Οπερα προσιτή για το πλατύ
κοινό;

 

 Η όπερα είναι ένα παρεξηγημένο είδος που από
πολλούς θεωρείται οτι είναι για

συγκεκριμένο κοινό και για “λίγους”.
Είναι στην ουσία μελοποιημένο θέατρο στο

οποίο εκτυλίσσεται κάποια
πλοκή-ιστορία με μουσικό υπόβαθρο! Θεωρείται ένα

εκλεπτυσμένο είδος τραγουδιού
που σε συνδυασμό με τα κοστούμια και τις φιγούρες

της είναι ένα “πολυτελές”
είδος μουσικής για την ψυχή μας ! Όποιος όμως ακούσει

και δει από κοντά μια
όπερα “όπως πρέπει”, κατανοώντας την πλοκή και ακούγοντας

 προσεκτικά
την μουσική θα διαπιστώσει ότι όλοι μας χρειαζόμαστε αυτή την

πολυτέλεια και
κανείς δεν πρέπει να την στερηθεί! Ναι, ο καθένας μπορεί να ακούσει

όπερα αλλά
θα πρότεινα να προσέξει τους υπότιτλους και την πλοκή του έργου για να

την
κατανοήσει γιατί η όπερα είναι ένας συνδυασμός μουσικής-θεάτρου. Κάθε φορά

  
που
ακούει κάποιος ξανά κ ξανά μια όπερα ανακαλύπτει καινούρια στοιχεία!

 

 

Λόγω της κρίσης έχουν αλλάξει τα
δεδομένα η Τέχνη θεωρείτε είδος

πολυτελέιας ;

 Αντιθέτως θεωρώ λόγω της κρίσης ο κόσμος έχει
στραφεί πιο πολύ από ποτέ προς

στην Τέχνη γιατί έχει την ανάγκη να εκφραστεί
μέσα από αυτή.. Δεν είναι πιο ακριβή

σε σχέση με τα νυχτερινά κέντρα
διασκεδάσεων και υπάρχουν πάρα πολλές και

ποικίλες επιλογές σε σχέση με
παλιότερα! Η ιστορία μας έχει διδάξει οτι σε καθε

εποχή κρίσης η Τέχνη
υποστηρίζει ,θεραπεύει ,εκτονώνει ψυχολογικα και εμψυχώνει

την ανθρωπότητα!

 

 

  Ποιά
παρακαταθήκη άφησε η Μαρία Κάλλας στο εξωτερικό στις επόμενες

γενιές σοπράνο;

Η Μαρία Κάλλας ήταν και είναι
μοναδική μιας και ήταν η καινοτόμος στον χώρο της

 όπερας! Χάρις στην ελληνική
της καταγωγή και στο πηγαίο ταλέντο της στην ερμηνεία

έκανε τον κόσμο να δει
την όπερα από περισσότερες οπτικές γωνίες. Έφερε κατά

κάποιο τρόπο το Δράμα του
αρχαίου ελληνικού θεάτρου στη σκηνή της όπερας και

απογείωνε τους ρόλους που
ερμήνευε με το Μεσογειακό της πάθος και το ζεστό

χρώμα της φωνής της
καθηλώνοντας τους θεατές της! Τα πρότυπα από τότε άλλαξαν

και δεν αρκούσε μια σοπράνο
να “κάνει φιγούρα” με τις μεγάλες φωνητικές της

ικανότητες αλλά
υπήρχε η ανάγκη της ερμηνείας που θα εκτόξευε το κάθε έργο

προκαλώντας δέος και
θα έμενε αξέχαστο στο κοινό! Έκτοτε είναι πρότυπο για όλους

τους κλασικούς τραγουδιστές
αλλά και μουσικούς ανεξαρτήτως φύλου!

 

 

 Τι ρόλο
παίζει η πειθαρχία στις μουσικές σπουδές και στην εξέλιξη της Τέχνης ;

Παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο μιας
και η σωστή εκπαίδευση μας δίνει τα

πολεμοφόδια να μπορέσουμε να αντέξουμε στις
δύσκολες συνθήκες που θα

συναντήσουμε στο επάγγελμά μας αλλά να αντέξουμε στον
χρόνο ακολουθώντας την

καριέρα του κλασικού τραγουδιστή!

 

 

Οι σπουδές σας στη Ελλάδα ήταν του επιπέδου
για διεθνή καριέρα ;

 Ναι οι σπουδές μου στο Ωδείο Αθηνών ήταν
άρτιες! Οι καθηγητές που είχα τόσο στα

ειδικά μαθήματα όσο και στα θεωρητικά
μου έμαθαν όλα όσα χρειάζονται για να

μπορέσω να ανταπεξέλθω σε οποιεσδήποτε
συνθήκες και να μπορώ να στέκομαι στα

πόδια μου απέναντι σε κάθε τι που θα
αντιμετωπίσω! 

 

Τι ρόλο παίζουν οι δημόσιες σχέσεις
;’

Οι δημόσιες σχέσεις είναι πολύ
σημαντικές και απαραίτητες ως ένα βαθμό για τον

χώρο μας αλλά ειδικά στην χώρα
μας δυστυχώς παίζουν από τους σπουδαιότερους

 ρόλους κι αυτο δεν αλλάζει με τον
καιρό…και λέω δυστυχώς γιατί το σημαντικότερο

θα έπρεπε να ήταν οι
δυνατότητες ενός τραγουδιστή πάνω στη σκηνή και όχι οι

“γνωριμίες
του”. Είναι κάτι που θεωρώ πληγή γενικότερα, αλλά για τον χώρο της

Τέχνης
ακόμη περισσότερο!

 

 

Τι μουσική ακούτε ;

Ακούω σχεδόν όλα τα είδη της μουσικής
μιας και σε κάθε είδος υπάρχει κάτι το

ενδιαφερον! Μου αρέσει να περισυλλεγω
στοιχεία από το κάθε είδος και θεωρώ ότι

 υπάρχουν καλοί ερμηνευτές σε ολα τα
είδη της μουσικής.

 

  Αγαπάτε
το θέατρο;

 Λατρεύω το καλό θέατρο μιας και μικρή ήθελα να
γίνω ηθοποιός αλλά και μουσικός.

Αργότερα που μεγάλωσα ανακάλυψα ότι υπάρχει η
όπερα που είναι συνδυασμός

μουσικής και θεάτρου! Προσπαθώ να παρακολουθώ όσο το
δυνατόν παραστάσεις από

κλασικά θεατρικά έργα γιατί με βοηθούν να βελτιώνομαι
σε κάθε τι που ερμηνεύω!

Η ατάκα μικρή τραγουδούσα στο μπάνιο
ισχύει για εσάς ;

Κατά κάποιον τρόπο ναι ισχύει αν και
τραγουδούσα ή έπαιζα πιάνο με την φαντασία

μου όπου έβρισκα! Αυτό που έκανα συνέχεια
μικρή είναι να ακούω ένα τραγούδι και

να τρέχω να το παίζω στο πιάνο
τραγουδώντας το! Έτσι με θυμούνται και οι δικοί μου

μικρή!

 

 

Διδάσκετε στο Ωδείο Τέχνης Εργον
”Opus Art” έχετε μαθητές προικισμένους

 με ιδιαίτερο ταλέντο;
 

 Υπάρχουν νέα παιδιά που έχουν εξαιρετικό
ταλέντο και δυνατότητες που θα άξιζαν να

ασχοληθούν σοβαρά με το τραγούδι! Πάντα
όμως οφείλω να τους προειδοποιώ ότι αν

τους ενδιαφέρει να ασχοληθούν σοβαρά με
αυτό, το ταλέντο από μόνο του δεν αρκεί

και πρέπει να είναι προσγειωμένοι,
πειθαρχημένοι, υπομονετικοί και εργατικοί!

 

Συστήνετε στους μαθητές σας
ν΄΄ακολουθήσουν την καριέρα λυρικής

 ερμηνέυτριας ;

Το να γίνει κάποιος λυρικός
τραγουδιστής-ερμηνευτής απαιτεί συνεχείς κόπους και

προσπάθειες. Δεν μπορούν όλοι
να γίνουν λυρικοί τραγουδιστές μιας και είναι

τρομερά απαιτητικό και για
“γερό-στομάχι” επάγγελμα. Ορισμένα παιδιά όμως

 δείχνουν από το νεαρό
της ηλικίας τους κάποια στοιχεία που είναι απαραίτητα για

έναν λυρικό
τραγουδιστή! Προσπαθώ να τους καθοδηγήσω με κλασική τεχνική αλλά

και ρεπερτόριο
ώστε να δυναμώνουν με τον καιρό καθώς ο χρόνος περνάει!

Πως μπορεί κάποιος ν΄΄αγαπήσεις αυτό
το είδος αν δεν το γνωρίζει;

Κατά τη
γνώμη μου η πρώτη φορά που θα ακούσει κάποιος όπερα ή λυρικό τραγούδι πρέπει να
έχει υπόψιν του ξεκάθαρα οτι είναι ένα εξειδικευμένο είδος που δεν έχει σχέση
με όλα τα αλλά είδη και πρέπει να ακούσει από τους “κατάλληλους” τραγουδιστές-ερμηνευτές
για να νιώσει το μεγαλείο της τέχνης, που μπορεί να μας δώσει η όπερα και το
λυρικό τραγούδι. Σημαντικό είναι επίσης να κατανοήσει το κείμενο-λιμπρέτο που μπορεί
να είναι και υψηλή λογοτεχνία κάποιου πασίγνωστου συγγραφέα!
 

 

  Ποιές
λυρικές φωνές θαυμάζετε;

 Είναι πάρα πολλές οι λυρικές φωνές που θαυμάζω
κι ο καθένας έχει κάτι διαφορετικό

να θαυμάσει κανείς! Κυρίως θαυμάζω εκείνους
που δεν τα παρατάνε ποτέ και που

καταφέρνουν να απογειώσουν με το δικό τους
τρόπο κάποιο μουσικό κομμάτι

χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους !!!

Τι σας προσφέρει η μουσική ; το
τραγούδι;

 Η μουσική είναι ο τρόπος ζωής μου από μικρό
παιδάκι και δεν μπορώ να φανταστώ

 τον εαυτό μου να υπάρχω χωρίς αυτή! Είναι
συνέχεια στο μυαλό μου και μου δίνει

αέρα να αναπνέω! Όσο περνάνε τα χρόνια
κοιμάμαι και ξυπνάω έχοντας στο μυαλό

μου μουσική σε οποιαδήποτε μορφή της!
Είναι το πιο όμορφο μικρόβιο που εισχωρεί

όλο και πιο βαθιά !

 

 Ποιά είναι η αγαπημένη σας Οπερα ;

Μου αρέσουν πολλές όπερες διαφόρων
συνθετών αλλά ξεχωριζω την “Don Giovanni”

του W.A.Mozart και μια
όπερα που αγαπούν σχεδόν όλοι, την “Tosca” του G.Puccini.

 

 Ποιός ρόλος του ρεπερτορίου σας θεωρείτε σας
ταιριάζει γάντι οπως λέμε ;
 

Θεωρώ μου ταιριάζει κάτι σαν την
“Lucia” από Lucia di Lamermoor του G.Donizetti,

Κάποιοι ρόλοι από
όπερες του W.A.Mozart όπως η Konstanze από την “Απαγωγή από

 το Σεραϊ”
αλλά και γενικότερα Γερμανών συνθετών.

 

 

 Ποιά
είναι η μεγαλύτερη επιθυμία σας ;

 Η μεγαλύτερη επιθυμία μου ειναι να μην στερηθώ
ποτέ τη μουσική και την

ενασχόλησή μου με αυτη σε όλες τις φάσεις της ζωης
μου!!!

 

 Έχετε κάποια σχέδια μελλοντικά να μοιραστείτε
με τους αναγνώστες του

ΠΑΛΜΟΥ;

Σχέδια υπάρχουν πάντα στη ζωή ενός
καλλιτέχνη! Εκτός από κάποιες

προγραμματισμένες συναυλίες που θα γινουν μέσα
στην καλοκαιρινή σεζόν που

έρχεται, πάντα να προσπαθώ να βελτιώνομαι μέσα από
την μελέτη!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ  

Πήγαινε στην κορυφή